torsdag 30. desember 2010

Årets strikkede julegaver!!

Jeg er ganske stolt over strikkeproduksjonen jeg har gjennomført i høst/vinter:)


Det ble 3 julekuler av Arne & Carlos. Syns boken var så fin og gjennomført!! Prøvde først med det anbefalte garnet, men syns ikke det ble så fint. Så på disse kulene har jeg brukt Lanetta-garn og pinne nr. 2,5.


Mamma fikk et pynteskjerf:) Mønsteret er fra Garnstudio.


Jeg har brukt dobbel tråd silkealpaca.


Blomsten som fungerer som feste er heklet i eskimogarn. Den er sydd fast på en nål og pyntet med små perler.



Bror fikk islenderlue designet av Arne & Carlos. Denne er strikket i freestylegarn:)
I tillegg strikket jeg et par fotografvotter! Jeg har brukt falkgarn. De blå heklede kantene er i freestylegarn. Den samme blåfargen som på luen.


Et par venninner fikk hver sin stafflue:) De er strikket/heklet i smartgarn.


I tillegg startet jeg på en genser som ikke ble helt ferdig.. Men nå er det kun en erm og halsen igjen, så den dukker nok snart opp på bloggen;)

4 kommentarer:

  1. Tusen takk for det nydelige pynteskjerfet, Birgitte! Det blir garantert mye brukt! Heldige vi som får så fine gaver, som du har lagt masse av di tid og sjel i :)

    SvarSlett
  2. Du godeste for en produksjon. Kjempefint laga også!;-)

    SvarSlett
  3. Flittig tøtte.

    Takk for lue å hanska.

    SvarSlett
  4. Hihi, der er jo den fine lua jeg fikk til jul:) Tusen takk!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer!
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Så skriver du inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser.