mandag 27. oktober 2014

Praktisk strikkepinnemappe / Folder for knitting needles


Dette er en første prøve for en strikkepinnemappe jeg fikk ide til. Framsiden er dekorert med en blomst. Knoppen er en knapp, som fungerer som lukning ved at strikken trekkes over og holder mappen sammen.


På baksiden er en glidelåslomme festet på, til oppbevaring av diverse tilbehør.


Mappen brettes ut, Den har plass til heklenåler og strømpepinner. Lommene foran er tenkt til oppbevaring av rundpinner.


Mappen ble så mye mer "levende" når den fikk innhold;)
I første del (til venstre) er det plass til heklenåler og strømpepinner på 15 cm. Resten av mappen er til 20 cm strømpepinner i ulike størrelser. Her har jeg satt inn pinner jeg har fra 2 mm til 8 mm.
I lommene foran er det rundpinner. Jeg ser for meg at ene lommen kan være til rundpinner på 40 cm, neste til 60 cm og en til 80 cm. Pinnemåler og målbånd kan oppbevares i siste lommen.
Dette tilpasses jo til strikkeren som mappen havner hos :)


Som sagt en første prøve fra min side, så noen skjønnhetsfeil er det. Er nå i gang med en ny, så satser på å rette opp detaljene slik jeg vil ha de.


Tror dette blir et praktisk tilbehør for strikkeren:)


This is my first try for a new folder for knitting needles. The front of the folder is decorated with a flower. The bud her is in form of a button, that works like a closure when the elastic band is drawn over it. The back side of the folder has a practical zipperpocket for various accessories.
Unfolded the folder rooms knitting needles and crochet hooks. The pockets in front are for circular needles. I think this will work like a praktical accessory for the knitter:)

12 kommentarer:

  1. Å så fin! Du må gjerne legge ut hvordan sy oppskrift på denne også :)

    SvarSlett
  2. Den var kjempefin og utrolig praktisk :)

    SvarSlett
  3. Den var kjempefin! Jeg har et par slike selv også, men har ennå ikke kommet fram til superoppskriften :)

    SvarSlett
  4. Den blei kjempeflott. sånn har jeg sydd til meg selv for mange år siden og den lever i beste velgående. Ha en flott dag videre.

    SvarSlett
  5. Så flink du er, den ble flott :)

    SvarSlett
  6. Dette er noe enhver strikker bør ha! Riktig fin og praktisk! Jeg er så heldig å ha ei niese som syr de lekreste strikkemapper, rundpinnemapper og mapper til strømpepinner. Etterat jeg fikk dem, kan jeg ikke tenke meg å gå tilbake til det gamle rotet mitt. Lykke til med neste mappe!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  7. Så fin og praktisk den var, og så kjekt å ha orden på pinnar og utstyr :)

    SvarSlett
  8. Denne var skikkelig flott :)

    SvarSlett
  9. Så fin og kjekk mappe du har laget.

    SvarSlett
  10. Kjekk mappe!
    Så mye fint du lager!

    SvarSlett
  11. Der var den! Har funnet mange fine mapper, men her har du fått inn rundpinner også. Frem med symaskinen, nå skal jeg endelig få orden på strikkepinnene:-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer!
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Så skriver du inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser.