lørdag 28. november 2015

Pulsvarmere i vevstrikk / Wrist warmers in linen stitch


Det har altså blitt flere pulsvarmere i vevstrikk. Jeg har fortsatt litt dilla på denne teknikken.


Her har jeg brukt dobbelt garn baby merino fra Drops på p 5. Fargene er mørk grå, mintgrønn og blå, men kombinasjonen av fargene ga mer en følelse av jeansblå synes jeg.


Her er det brukt Sisu fra Sandnes garn. "Stripene" med hvit er rett overfor hverandre, mens den korallrøde stripen er forskjøvet slik at den kommer mellom de hvite prikkene.


Detaljbilde.


Et siste par. Hvit og gul farge er Tynn merinoull, mens den fine grønnfargen er Sisu.

Når jeg bruker garn med 50 gram = 175 meter, har jeg veldig mange alternativer å velge mellom, og jeg har mye å velge i i lageret. Da er det bare å sette sammen de fargene jeg liker best :)
Dette er fortsatt en teknikk jeg anbefaler dere å prøve. Jeg har skrevet mer om den i dette innlegget.  


Three more pairs of warm wrist warmers, knitted in linen stitch. It is fun to try out new colour combinations :)

8 kommentarer:

  1. De er kjempefine disse pulsvarmerne dine! Jeg må nok lære meg vevstrikk. Noterer meg det i boka og prøver å få satt prosjektet ut i livet på nyåret. Ser ut til å bli ei travel førjul i år også.
    Vårt første julemarked er over, og det gikk over all forventning. Det ble en hyggelig dag, og alle var fornøyde med salget. Neste helg skal vi delta på et nytt marked i en annen del av kommunen.

    Ønsker deg ei fin adventstid og god lørdagskveld!

    Klem fra Uvdal

    SvarSlett
  2. Kjempefine!
    Spennende teknikk :-)

    SvarSlett
  3. Så fine de ble! Ved første øyekast ser de nesten ut som heklet :)

    SvarSlett
  4. Aldri prøvd meg på vevstrikk, men det ser nydelig ut..og må prøves! Flotte pulser!
    Nydelige votter under her også:)
    Nyt adventstida, klem:)

    SvarSlett
  5. De var nydelige, det fikk jeg lyst til å prøve
    Ha en fin kveld
    Jorunn

    SvarSlett
  6. Tack för hälsningen hos mig!
    Detta var en ny teknik för mig - jättefin!

    SvarSlett
  7. Så flotte pulsvarmere.
    En teknikk jeg har forsøkt litt.
    Tusen takk for koselig hilsen i bloggen min.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  8. Imponert over alt du har produsert i det siste. Fine pulsvarmere er kjekt å ha!
    Nå har jeg endelig vært inne på Ravelry - sida di og handlet. Det ble 2 fine mønstre som jeg skal kose meg med....Rekker det nok ikke før jul,men det gjør ingen ting. Det kommer jo mange strikkedager etter jul også. :-)
    Ønsker deg en fortsatt fin adventstid.

    Hilsen Berit

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer!
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Så skriver du inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser.