lørdag 1. februar 2014

Babysokkepar 1, 2 og 3 + koseklut


Babystrikkingen fortsetter med mer småtteri. Denne gangen har det blitt 3 par babysokker og en liten kaninkoseklut som venter på en liten vårbaby. Jeg ble litt hekta på de små sokkene, og da var det så lett å begynne på nye og fine mønstre jeg har lagret på Ravelry.


Først ut er en reprise - en absolutt favoritt! Baby moc-a-soc er tøffel og sokk i ett:) Vekt 23 gram.


Disse gule søte sokkene er strikket etter mønsteret Blue steps. Jeg kranglet en del med dette mønsteret, og gjorde min egen vri med fellingen. Men resultatet ble fint syns jeg. Vekt 16 gram.


Til slutt måtte det bli et par med striper. Closeknits striped baby boots var et morsomt mønster å følge, og søkkene ble søte. Vekt 18 gram.


Alle sokkene er strikket med babygarn fra Rauma ullvarefabrikk på p 2,5 i klassiske vet-ikke-om-det-blir-jente-eller-gutt-farger. Babyen som kommer til våren skal iallefall ikke fryse på tærne.

Hvilke sokker likte du best?


Det er også viktig å ha en koseklut. Cuddly er strikket i bomullsgarnet mandarin petit i dobbel tråd på p 4. 


En fornøyd Bianca ønsker dere en fin lørdagskveld:)

16 kommentarer:

  1. Så mange søte sokker! Synes alle er fine på hver sin måte. Søt koseklut også:)

    SvarSlett
  2. Så nusselige babysokker og god koseklut! Vet sannelig ikke hvem jeg liker best, men baby moc-a-soc ser veldig forseggjorte ut. Det stripete paret ligner veldig på dem jeg strikka nå nettopp. Kjekt med mange par i alle fall, for de små sokkene har en tendens til å ligge igjen overalt.

    Ha en fin søndag! Her fortsetter det å snø, men bare et lite dryss i dag da. Nå må vi ut på ski.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Heldig baby som får så gode heimestrikka sokkar og koseklut :) Ha ein fin søndag.

    SvarSlett
  4. Åååå, så fine babysokker! Likte spesielt godt de på det øversre bildet baby moc-a-soc. Og så søt koseklut! ♡ :-)
    Var innom hos Ingunn på Bundingen og ble inspirert til å lage babysokker- og nå ble inspirasjonen enda større!
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  5. Nydelige små sokker :) Likte godt de på det øverste bildet.
    Vet iallfall at det blir babysokkestrikking når jeg er tom for småideer, for garn går jeg vist ikke tom for ;) Nyt søndagen!

    SvarSlett
  6. Så mange søte småting;) Tror det er noen som blir glad nå, ja;) Alle sokkene er fine på hver sin måte, så jeg greier ikke å velge enda.. Men når det gjelder hunder er Bianca førstevalget;) Klem

    SvarSlett
  7. Ååå disse sokkene var søte, takk for mønsterlink og ha en fin søndag, klem fra Beth Ps, har du meldt deg i Hverdagsbloggerne ? Hvis ikke er linken her :)http://hverdags-blogger.blogspot.no/

    Klem fra Beth

    SvarSlett
  8. Nei så herlige og skjønne! Fine farger du har valgt og kjekt å øre om litt forskjellige oppskrifter på slike sokketøfler;)

    Ha en fin søndag videre!

    SvarSlett
  9. Så mange flotte babysokkar du har laga! Masse inspirasjon her. Tusen takk for kommentar i bloggen min!

    SvarSlett
  10. Så mange søte babysokker - kjekt å oppdage nye oppskrifter, flere som må inn på ravelrylisten min! =)

    SvarSlett
  11. Du er såååå produktiv! Synes alle de små sokkene var søte, men holder en knapp på de første :)

    SvarSlett
  12. Her var det mye fint - skal nok titte innom igjen :-)

    SvarSlett
  13. Nei og nei - så mye søtt på "ett brett"!!!

    SvarSlett
  14. Så herlige baby sokker, de så gode ut alle sammen :)

    SvarSlett
  15. Så mange nydelige sokker! Vanskelig å velge seg en favoritt for de var alle så fine på hver sin måte.

    SvarSlett
  16. Så mange nusselige ting! Jeg likte alt sammen, moc-a-sock var veldig fine, de gule hadde nydelig farge, men de stripete er min favoritt. Jeg skal strikke et lignende par nå snart til ei venninne som venter barn. Kosekluten var også kjempesøt!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer!
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Så skriver du inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser.