søndag 16. februar 2014

Vaffelhals i Hexa


En ny hals i luksusgarnet Hexa. Dette er en slags reprise til halsen jeg strikket i julegave. Denne gangen har jeg strikket den lenger, slik at den går to ganger rundt halsen. 


Strukturen blir så fin!


Jeg la opp 200 masker på p 6. Fulgte mønsteret til Pickles sin vaffellue. Etter 4 "flettinger" strikket jeg 4 omg før jeg felte av med rette og vrange masker. Her gikk det med 2 nøster Hexa.

Med elastisk garn og tykke pinner ble det en svært tøyelig hals som er lett å dandere rundt halsen. 


19 kommentarer:

  1. Så fiiiiiin og den så utrolig deilig og varm ut :)

    SvarSlett
  2. Ser deilig ut, Hexa er bare lekkert :)

    SvarSlett
  3. Så fin! Jeg har noen nøster Hexa liggende så kanskje det blir en slik på meg også? Takk for oppskrift!

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Så fin den ble! Liker virkelig det vaffelmønsteret!

    SvarSlett
  5. For et fint mønster Lekker på også.
    Klem

    SvarSlett
  6. Den ble utrolig finBirgitte. Hexa- garnet er fantastsik lett og fint å ha på.

    SvarSlett
  7. Kjempefin!! Den ser god og varm ut rundt halsen. Takk for at du deler oppskrift :-)

    SvarSlett
  8. Den var flott! Må nok legge den inn på prosjekt lista mi! Ha en fin uke hos deg!

    SvarSlett
  9. Kjempefin hals! Den ser utrolig deilig ut! :)

    SvarSlett
  10. Den halsen ble veldig fin! Hexa er jo så mykt, så den er sikkert like deilig på som den ser ut;)

    SvarSlett
  11. Kjempefin hals! Kreativt å bruke vaffelmønster i hals. Hexa er jo bare verdens herligste garn, så dette kan jeg tenke meg blir en skikkelig luksus-hals :)

    SvarSlett
  12. For en flott Hexa-Vaffelhals☺ Har ennå ikke prøvd meg på vaffelstrikk, så nå er det kanskje på tide☺
    -Anne-

    SvarSlett
  13. Så fin! Har ikke prøvd Hexa enda, men føler det er på tide nå.. :-)
    Likte veldig godt strukturen i mønsteret, og den ser superdeilig ut.. :-)
    Ønsker deg en fin dag!
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  14. Hei! Takk for kommentar i bloggen min;)
    Så masse fint du har laget! De sokkene i forrige innlegg var fantastisk nydelige! Halsen i hexa er nok deilig. Har en dorthegenser i det garnet, og forhåpentligvis snart lue. Helt nydelig!!

    SvarSlett
  15. Så digg. Den så skikkelig deilig ut altså. Synes mønsteret der er så fint. Har strikket meg en lue i det en gang. :)

    SvarSlett
  16. Den så helt herlig ut. Myyykt garn

    SvarSlett
  17. Den var nydelig!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  18. Takk for hyggelig hilsen i bloggen min. Hundene er min søster Dvergsnauzere og de er utrolig søte.
    Så nydelig hals du har laget, Hexa er et deilig garn og jeg synes det holder seg godt også.
    Ha en fin helg.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer!
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Så skriver du inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser.