lørdag 14. mars 2015

Søt jentekjole i tynn merino / cute dress in thin merino wool


Et søtt prosjekt er felt av pinnene! En jentekjole strikket i det nye garnet til Sandnes garn; tynn merino.


Et morsomt prosjekt! Det skjer noe hele tiden med hullstrikk og strukturstrikk, så det var kjekk strikking.


Mønsteret finner du i Sandnes garn sitt hefte 1504 Smårollinger. Denne kjolen er i størrelse 2 år. Strikket på pinne 3 blir det en lett kjole, som passer til mange anledninger. Garnet ga mersmak, det var en fryd å strikke med. Fargepaletten på garnet er så duse og fine, så det blir garantert flere prosjekter med dette!


Baksiden er lik, men her er det knapper til lukning i nakken. Jeg syns hullet bak ble for stort med bare en knapp, så jeg heklet en ekstra hempe og sydde på en ekstra knapp.

Denne kjolen henger som utstilling på den fineste hobbybutikken: Inspirerende hobby i Molde.


Nå er det helg, og solen skinner. Bianca koser seg i sollyset og nyter varmen. Matmor koser seg med blogger og strikking :) Ønsker alle en fin og kreativ helg :)


A little cute dress. Knitted to try a new yarn; thin merino wool. This pattern is to by found in the booklet 1504 Smårollinger from Sandnes garn. It`s only in norwegian. Knitted after size 2 years, on needle 3 mm. A light and beautifull dress that fits many occasions. 

At last a picture of my beautiful dog Bianca enjoying the sun:) 

20 kommentarer:

  1. Ååååå for en nydelig kjole!!! Niesen min har ei jente på 1 år
    og som GranTante vanker det noen plagg på henne!
    Har jo lyst å strikke ALT, har litt uferdig her så eg må nok
    gjøre den ferdig først, etter Wioal SUKK!
    Bare håper det uferdige ikkje blir for lite!

    KOS deg og ha en herlig lørdag :)
    Klem Vibbedille .)

    SvarSlett
  2. Den var bare rett og slett helt nydelig.
    Et flott utført arbeid, herlig :)

    SvarSlett
  3. Nydelig kjole! Gleder meg også over å se så fint utført arbeid. Du er kjempedyktig!

    Fortsatt god lørdagskveld!

    Klem

    SvarSlett
  4. Nydelig fin versjon! Har ikke prøvd dette garnet før, holder på å strikke en i høylandsull, spennende om den ullende varianten blir like fin som din :)

    SvarSlett
  5. For ein nydeleg og søt kjole. Og så flott arbeid :)

    SvarSlett
  6. Så lekker den kjolen var! Du gjør veldig pent arbeid.

    SvarSlett
  7. For en kjempe flott kjole. Skikkelig delikat. Hullmønster gjør noe ekstra med plagg altså. Takk for flott mønstertips.

    SvarSlett
  8. Nydelig kjole! Jeg blir altså så imponert hver gang jeg er innom bloggen din. Du er så flink og kreativ. "Møteplass for single sokker" er bare helt genialt ;)

    SvarSlett
  9. Kjempefin kjole:) Jeg har også planer om å strikke en slik en dag, ser så mange fine rundt om. Det nye garnet har jeg ikke prøvd enda, men kjekt å høre at du liker det:)

    SvarSlett
  10. Flott kjole, må nok sjekke ut det garnet…. herlig tid i møte nå, for både dyr og mennesker, ha en fin onsdag hos dere!

    SvarSlett
  11. supersøt kjole. Men er den ikke veldig lik på Clara?

    SvarSlett
  12. supersøt kjole. Men er den ikke veldig lik på Clara?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kom helt tilfeldig over mønsteret Clara på Ravelry i dag, og må si jeg reagerte på hvor lik den er denne kjolen..... Ser bare noen små strukturforskjeller mellom hullstrikkingen ved halsen...

      Slett
  13. Nydelig kjole! Denne står på strikkelista mi og, gleder meg til å strikke den!

    SvarSlett
  14. Den kjolen e berre så utrulig lekker!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer!
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Så skriver du inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser.