mandag 21. september 2015

Snøreposer / Drawstring bags


Da tenkte jeg å vise frem tre snøreposer jeg har sydd på den siste tiden. Det startet med denne rødrutete posen. Den er sydd ut av en liten pakke med små ferdigkuttede kvadrater, som jeg var så heldig å få i gave. Posen ble sydd for å trene på å rekkesy ruter på en effektiv måte, som en forberedelse til slumreteppet, som du kan se i dette innlegget. Jeg er veldig glad for at jeg øvde på dette på forhånd, for det gjorde sammensyingen av teppet mye enklere.

Posen fikk et enkelt beige stoff i overkant og et lyst forstoff.


Etter at slumreteppet var ferdigstilt hadde jeg noen rester igjen. Disse ble satt sammen til en liten pose. Det er ulike stoff på fremsiden og


på baksiden. Her ble det et ensfarget grått stoff i overkant, og en grå snor er tredd igjennom løpegangen.


Forstoffet er også et Tildastoff, med farger som jeg synes tar igjen fargene på fremsiden.


Til sist en enkel pose, bare for å bruke dette morsomme fuglestoffet :)

It is time to show you these three drawstring bags. I made the first red bag to practice on how to effectively sew fabricsquares together. This was a preparation before sewing my big quilt, as you can see in this post. I am very glad I did this, it made sewing the quilt much easier.
The second bag are made out of leftover squares after the quilt. I think it got a sweet look.
The last bag is only made because I wanted to use the sweet fabric with birds ;)

11 kommentarer:

  1. Många söta påsar du sytt och härliga tyger har du använt. Tack för den fina kommentaren på min blogg!!

    SvarSlett
  2. Sånne poser er alltid nyttige å ha :-)

    SvarSlett
  3. Nydelig håndarbeide og flotte stoffer!

    SvarSlett
  4. Posene dine er veldig søte, -og forseggjort, som vanlig;)

    SvarSlett
  5. Her var mange fine poser! Søte stoffer i lekre farger, og slike poser er jo kjekt å ha til så mye. :-)

    SvarSlett
  6. Så fine og forseggjorte poser, disse kan fint brukes mye forskjellig :)

    SvarSlett
  7. Veldig fine poser. De kan brukes til så mangt og man får aldri nok av dem.

    SvarSlett
  8. De var kjempefine! Hadde vært herlig å få brukt noe av alle stoffene på syrommet…. ha en flott torsdag!

    SvarSlett
  9. Nice bags und so beautiful felted mittens!
    Marle

    SvarSlett
  10. De er simpelthen bare så fine - sikke noget smukt håndarbejde du laver ;-) KH Lilly

    SvarSlett
  11. Så fine poser! Kjekt til strikketøy, sko og alt mulig 😀

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer!
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Så skriver du inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser.