søndag 30. august 2015

Slumreteppe / Fabric quilt


Symaskinen har vært flittig brukt i det siste. Det har blant annet blitt et slumreteppe!

Tildastoff i duse og fine farger inspirerte til dette prosjektet. Det er ferdigkuttede ruter, som kjøpes samlet i pakker. Med tre slike pakker ble det et teppe som er passe stort til sofakroken.


Dette var morsomt å sy:) Når jeg kom inn i en effektiv framgangsmåte med å sy rutene, gikk det også fort. Teppet er montert rett på et fleecepledd. Denne monteringen ble litt tung med et såpass stort prosjekt, så da kom mamma med sine dyktige hender for å hjelpe til.


Jeg var redd fleecen ville dra seg og gi et klumpete resultat, men det gikk overraskende bra, heldigvis. Fleecen danner en kant som rammer inn lappeteppet.


Bianca har vært svært hjelpsom under denne prosessen:


Både med sortering av ruter...


montering på fleece..


Og ved fotoshooten :)

Teppet blir å se på butikken Inspirerende Hobby i Molde en stund fremover, som inspirasjon til kundene :)


I have made a fabric quilt! Made out of pre-cut fabric in beautiful and soft colours. It is mounted on a fleece blanket and is soft and warm. My dog Bianca has been a good helper trough this project, as you can se of the pictures :)

13 kommentarer:

  1. Det var nydelig! Og kjempelurt med fleece under, da blir det godt og varmt også :)

    SvarSlett
  2. Teppet ble veldig fint, mykt og delikat. Veldig kjekt med en så fin, flink og hjelpsom hund;)

    SvarSlett
  3. Hvor er det bare blevet fint! Og sikke en genialt idé med fleece som bagstykke OG kantning - ha! Den idé må jeg prøve engang ved lejlighed, for det er så vældigt besværligt med fyld af fx pladevat mellem to styk stof....det synes jeg i alle fald. Det 'buler' næsten altid eller 'falder sammen'....!

    SvarSlett
  4. Nydelig teppe, det vil nok være til inspirasjon for mange syersker! :-)

    SvarSlett
  5. Et kjempefint teppe.
    Og så heldig du er som har en så flink medhjelper :)
    Jeg tenker nok det vil inspirere der det vil henge i butikken.
    Fin uke til deg og Bianca.

    SvarSlett
  6. Tusen takk for koselige kommentarer inne hos meg :)

    Du lager altså så mye fint, finishen på tingene dine ser alltid helt perfekt ut. Jeg bladde meg nedover, det er så herlig å se. Nåleputene med blomster, pannebånd og de utrolig fine tovavottene du lager.

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  7. Så flink du er! Du imponerer meg stadig vekk! Hvem ville ikke ha et slikt lekkert teppe i sofakroken! Nydelig bilde av deg, teppet og Bianca!

    God tirsdagskveld fra Ingunn som skal strikke i regnværet

    SvarSlett
  8. Wow for et flott teppe :). Søm er noe jeg alltid har hatt lyst til å utforske mer av.

    SvarSlett
  9. Så fine dere er, du og Bianca! Og det teppet var jo bare helt nydelig!

    SvarSlett
  10. For et mykt og fint teppe du har sydd, Fine sømmer og pen montering. Kommer til å passe godt i sofaen. :-)

    SvarSlett
  11. Nydelig slumreteppe! Det ble kjempefint montert på fleece, særlig fordi du har kanting av fleecen rundt. Tildastoffene var nydelige og delikate, ser det er lenge siden jeg har vært på Panduro og sett på utvalget.

    SvarSlett
  12. Det ble utrolig fint! Så flink du er. Og sååå søt Bianca er. Gleder meg til jeg skal skaffe meg hund selv, men det blir nok ikke før om et snaut år.

    SvarSlett
  13. Kjempefint! Så flink du er!:)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer!
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Så skriver du inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser.