fredag 4. november 2016

Luadilla del 2; luer i mønsterstrikk / Knitted hats, part 2


Jeg liker godt de tradisjonelle norske strikkemønstrene, noe som gjør denne luen helt etter min smak. Mønsteret heter Selbu modern, og er nydelig gjennomført med mønsterstrikk over hele. Denne er strikket i klassisk hvit/grå, i Sisu fra Sandnes på p 2,5 og 3.  


Fellingen bak er så flott og gjennomført.


Den andre luen fikk en mer moderne fargekombinasjon med grå og oker. Mønsteret kommer tydeligere frem i virkeligheten enn det jeg fikk fanget på kamera. Luen er strikket i tynn merinoull fra Sandnes.


Mønsteret legger seg så fint i dette garnet.
Det er mye arbeid på disse luene, men jeg synes resultatet er verdt det :)



Den første messehelgen er over, og her kan du se standen min på Vigra. En godt besøkt messe, og jeg ble fornøyd med salget :)


I love this pattern Selbu modern, and have knitted two full-patterned hats. A lot of work, but the result is lovely I think. 
On the last picture you can see my stand on last weekends sales fair. I got to show off a lot of my knitting and sewing. 

10 kommentarer:

  1. Nydelig lue - et skikkelig kunstverk. Så bra at du ble fornøyd med salget på standen - alt det arbeidet fortjener å bli verdtsatt :-)

    SvarSlett
  2. Kjempefine luer, flott med mønsterstrikk! Så bra at du var fornøyd med salget.

    SvarSlett
  3. Så kjempefine luer! Ser det er mye jobb med de:)
    Så gøy med messe! Det har jeg lyst til å være med på en gang også. Bra du er fornøyd med salget! Da blir det gøy å reise hjem å lage mer;)
    God helg!:)

    SvarSlett
  4. Delikate luer i fine farger. Sikkert et kjekt mønster å strikke. Mye flott dere hadde for salg på messen.

    SvarSlett
  5. Så flotte luer! Og så fint at du ble fornøyd med salget.
    Ha en god søndag!

    SvarSlett
  6. Så fint å høre at du er fornøyd med salget på messa. Det er alltid ei spenning når en skal by fram varene sine.
    Riktig stilige og forseggjorte luer i klassisk stil! Disse varer mer enn en sesong.
    Her har vinteren tatt grep med 8 minus og godt med snø. Må vel hente fram skiene og sparken snart. Kjekt å være godt utstyrt med ullplagg.

    Ønsker deg en fin fortsatt fin søndag!

    Klem

    SvarSlett
  7. Jeg liker mønsteret... fantastiske luer - begge to -
    Super med messe stand. Ser ut veldig godt. Kos deg.
    God søndagskveld

    SvarSlett
  8. Hvor er det et par smukke huer

    SvarSlett
  9. Aldeles nydelege huer du har laga !!

    SvarSlett
  10. Vilka fina mössor! Jag gillar verkligen färgerna på den första, de känns så vintriga :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer!
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Så skriver du inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser.